לשיחה אישית עם המגשר/ת חייגו:
050-8505009

אנו מזמינים אתכם לפתור סכסוך ומחלוקת בדרך שונה, דרך נינוחה והרמונית, שתאפשר שיתוף פעולה ושליטה על התוצאה...

סיבות לבחירה בגישור על פני ערכאות משפטיות

למה באמת לבחור בגישור?

בכדי לענות על שאלה זו, רצוי להבין קודם מה המניעים של אדם לתבוע אדם אחר.

ההגדרה של תביעה במובן המשפטי היא "בקשה ושאר עניינים של אדם כנגד אדם אחר או כל גוף בעל כושר משפטי שמביא בעל דין לפני בית משפט, באחת הדרכים שנקבעו לכך", כלומר לתבוע הכוונה לבקש, לקחת, או להכריח להשיב מה שנלקח ממך. מדובר על משהו שאתה תובע ממישהו אחר בטענה ששייך לך או שווה ערך שלו מגיע לך. מיותר לציין שמדובר ביחסי יריבות בין הצדדים ושניהם רוצים "לנצח".

בתביעה בבית המשפט – כל ערכאה לעניינה, מגיעה בקשה לפתוח בהליך ארוך ומייגע להוכחת חפותו של צד אחד והציפייה היא לפסיקה שתכריע מי הצודק – המרוויח ומי הטועה הלוא הוא המפסיד.

האם אפשר אחרת?

לגישור יתרונות רבים ומגוונים על פני תביעות בבית המשפט ואף על פני שיטות אחרות ליישוב סכסוכים כגון בוררות או פישור, חלקן אציג בהמשך.

בגישור אין צד מרוויח וצד מפסיד, ישנה הצלחה לשני הצדדים. איך זה קורה? פשוט מאוד: במקום לתת את העוגה לצד אחד שהשופט החליט שהוא הצד המנצח כמו שקורה בבית משפט, או לחלק את העוגה חלק לצד א' וחלק לצד ב' כמו בפישור או בוררות, בגישור אנחנו מוסיפים קומות לעוגה כך שיוצא שכולם מרוויחים ובגדול, למעשה הצדדים הם אלה הכותבים את פסק הדין לעצמם והם אלה הקובעים את תוצאת ההליך.

הגישור הוא קצר למול תביעות בבית המשפט והערכים שבו מקנים לצדדים את האפשרות לייצר מערכת יחסים מחודשת לטווח ארוך. הגישור מאפשר התגברות אמיתית על נושא הסכסוך ובכך נפתחת האופציה לשני הצדדים לשתף פעולה שוב ומחדש, אך הפעם תוך מתן אמון מלא והסדרת היחסים תוך כדי ההליך, כך שהתוצאה היא שהסכסוך לא ישנה בעתיד.

הליך הגישור הוא סודי ורק המגשרים והמגושרים שותפים לו – המשמעות היא שהפרטים נשארים בתוך חדר הגישור ולא יוכלו להשפיע על אף גורם בעתיד או ליצור תקדים להסכם עתידי איזשהו כמו בתביעה משפטית.

הגישור מעודד להידברות, להקשבה, לתקשורת, להעצמה ולאמפטיה – ערכים שהם חשובים לכל אדם ויכולים לתרום לו רבות באופן אישי במהלך חייו. בשונה מיריבות ואלימות.

לגישור גם יתרונות כלכליים – עלות גישור זולה הרבה יותר מעלותו של משפט.

בתום הליך הגישור נחתם הסכם בין הצדדים ובנוסף ישנה אופציה ע"פ רצונם של הצדדים, להעביר את ההסכם שנחתם לערכאה השיפוטית למתן תוקף של פסק דין ע"י השופט – ממש כאילו התנהל הליך משפטי שלם.

כך שבעצם קיבלנו תוקף משפטי זהה בדרך הרבה יותר נעימה, זולה ונכונה ואפילו למדנו משהו לחיים…
שווה לנסות.

צרו עימנו קשר על מנת להתחיל את הדרך להסכים – 0773455747

  • ניתן ליצור קשר עם מגשר זמין במספר טלפון נייד 050-8505009

    צרו קשר

    לפגישת ייעוץ חינם
    ולפרטים נוספים חייגו 050-8505009

    או השאירו פרטים ונתקשר:





    שם:

    נייד:

    מייל:

    נושא:

  • גישור בתקשורת

    No data available!

  • לכל הכתבות >>
    דילוג לתוכן